Nyhetsflödet

Tuesday

Om du bara hade lyssnat - Jes 48

Kommentar till den dagliga bibelläsningen
"O, att du hade lyssnat på mina bud! Då skulle frid flyta till dig som en ström och din rätt som havets vågor."  (Jes 48:18 FB)

Som förälder är det svårt att se sina barn göra livsval som skadar dem. Då barnen lider, lider föräldrarna. Föräldrarna säger, eller i varje fall tänker, "om du bara hade lyssnat på mig!"

Herren lider då han ser oss leva våra liv på ett sätt som strider mot hans vilja. Han har gett oss vägledning i sitt ord och den Helige Ande vägleder oss. Herren vill att vi ska leva våra liv i fullkomlig frid och kapitlet avslutas med versen "Det finns ingen frid för de ogudaktiga, säger Herren" (vers 22).

Vi uppmanas att lyssna på vad Herren säger och följa hans vägledning. då vi gör det gäller löftena:
"Jag är HERREN, din Gud, som lär dig vad nyttigt är, som leder dig på den väg du skall vandra" (vers 17)
"Jag, jag har talat detta, jag har också kallat honom. Jag har fört honom fram, och hans väg skall vara framgångsrik." (vers 15)

No comments:

Post a Comment