Nyhetsflödet

Sunday

Som ett törstigt land - Ps 143

150 psalmer ur Bibeln
Kommentar till den dagliga bibelläsningen - Psalm143

"Jag sträcker ut mina händer till dig: Som ett törstigt land längtar min själ efter dig" (Ps 143:6 FB)




Den här psalmen är skriven i desperation i en mycket svår situation. Rubriken på psalmen är "Bön om räddning från undergång". I den desperata situationen kommer törsten efter Gud.


Törst efter Gud. Varför upplever vi så lite av törst efter Gud i dag? Varför är vi så nöjda med det vi har? Vi skulle verkligen behöva mer av desperation efter Gud. Måste vi verkligen komma nära undergången för att vi ska söka Herren av hela vårt hjärta?

Herre, skapa i mig den törst som drar mig närmare dig även om jag just nu inte befinner mig nära undergången.

No comments:

Post a Comment